Jak vypadají konkrétní kroky, pokud se rozhodnete využít některou z našich služeb, se Vám pokusíme přiblížit v následujících bodech.
Kdo jedná za společnost
O poskytování služby rozhoduje vedoucí dané služby (sociální pracovník). Vedoucí služby (pečovatelské služby, osobní asistence) zároveň jedná se zájemcem o službu a je kompetentní podávat informace. Základní informace o službě mohou podat pracovníci v sociálních službách (osobní asistent, pečovatel).
Pro samotné jednání je vhodné si se sociálním pracovníkem předem smluvit schůzku, kterou je možné dohodnout telefonicky nebo emailem na těchto kontaktech. V neodkladných případech v době nepřítomnosti sociálního pracovníka vede jednání se zájemcem pověřený zástupce.
Doba jednání
Jednání se zájemcem a podávání informací probíhá zpravidla v pracovní době mezi 8:00 a 15:00.
Místo jednání
Jednání se uskutečňuje v kanceláři sociálního pracovníka na adrese, kterou naleznete v kontaktech, anebo po dohodě v prostředí zájemce o službu, či na jiném dohodnutém místě (např. v nemocnici, u příbuzných zájemce atp.)
Cíl jednání
Jednání se zájemcem o službu je dialog mezi zájemcem o službu a zástupcem dané sociální služby (pečovatelská služba, osobní asistence), jehož cílem je dosáhnout, aby:
Kdo jedná za zájemce o službu
Jednání se zájemcem o službu probíhá výhradně a jen s osobou zájemce o sociální službu. V případě, že zájemce určí kontaktní osobu, slouží kontaktní osoba pouze ke zprostředkování a pro podporu dalších jednání s osobou zájemce. Jednání se zájemcem o službu se mohou spolu se zájemcem o službu účastnit i jiné osoby (například z řad příbuzných).
Výjimky, při nichž není jednáno výhradně jen s osobou zájemce, tvoří případy:
Důvody vylučující poskytnutí služby
Důvody vylučující poskytnutí služby vychází z ustanovení paragrafu 91 odst. 3 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. Jedná se o následující důvody: