Standardy provozní, které se zabývají otázkami provozu poskytované služby.
Do této skupiny patří:
Standard č. 9: Personální zajištění
Popisuje personální a organizační zajištění sociální služby (např. struktura a počet pracovních míst, pravidla pro přijímání pracovníků, atd.).
Standard č. 10: Profesní rozvoj pracovníků
Pojednává o profesním rozvoji pracovníků (hodnocení jejich práce, zvyšování kvalifikace - vzdělávání, atd.).
Standard č. 11: Místní a časová dostupnost poskytované služby
Kdy a kde je služba poskytována.
Standard č. 12 : Informovanost o poskytované službě
Jakým způsobem je informována veřejnost o službě - informace musí být jasné, stručné, srozumitelné.
Standard č. 13: Prostředí a podmínky
Materiální, technické, hygienické podmínky a prostředí sociální služby.
Standard č. 14: Nouzové a havarijní situace
Definování nouzových situací, které mohou nastat při poskytování služby a postup při jejich řešení.
Standard č. 15: Zvyšování kvality v poskytované službě
Hodnocení kvality služby, zjišťování spokojenosti uživatelů, např. prostřednictvím dotazníků, vyhodnocení stížností, atd.